FUAP: CET Braila nu aplica legea care ii scuteste pe datornici de penalitati


Marian Covache, reprezentantul Federaţia Uniunea Asociaţiilor de Proprietari (FUAP) Brăila ii atentioneaza pe braileni ca Legea 175/2010 de modificare a Legii 230/2007 privind organizarea şi funcţionarea AP-urilor le da posibilitatea de a scapa de penalitatile la intretinere daca achita baza în perioada iulie 2010 – iunie 2011. „Articolul 2 al acestei legi, publicată în iulie 2010 în Monitorul Oficial, stabileşte că proprietarii care îşi achită integral datoria de bază către Asociaţia de Proprietari din care face parte, vor fi scutiţi de la plata penalităţilor. Mai departe, sumele cu titlu de penalităţi datorate de către AP furnizorilor de servicii de utilitate publică vor fi anulate din obligaţiile contractuale existente între AP şi furnizori. În mod eronat s-a insinuat ideea că această lege nu poate fi aplicată din lipsa unor norme de aplicare. Total greşit, pentru că legea pe care noul act normativ o modifică are deja norme de aplicare”, a spus Covache.
El a mai adaugat că, pe fondul neînţelegerilor privind aplicarea noii legi, chiar şi instanţele locale dau solutii eronate în speţe privind datoriile AP-urilor. „CET Brăila a încasat de la asociaţii o lungă perioadă de timp sume care au fost evidenţiate în contul penalităţilor, iar datoriile curente erau lăsate să curgă. Normal că penalităţile s-au mărit lună de lună, ajungându-se în situaţia cel puţin ciudată în care acestea să depăşească datoria de bază. Era mult mai normal ca, de comun acord cu asociaţiile, compania să fi acceptat să stingă cu o treime din sumele achitate penalităţile, iar două treimi să stingă datoria curentă”. Operatorul de termoficare nu comunica AP-urilor nici macar modul de calcul al penalităţilor, ceea ce genereaza abuzuri, iar brailenii trebuie sa stie aceste lucruri, in conditiile in care salariile la CET sunt foarte mari, raportate la numarul tot mai redus de beneficiari ai serviciilor furnizate. In 4 ani, CET Braila a pierdut circa 35.000 de clienti, ceea ce spune multe despre calitatea managementului in aceasta perioada.

Lasă un comentariu